MUDr. Kateřina Šochová

Kinezio tejpování

Funkční elastické tejpování

AKCE

Kinezio tejpování je moderní fyzioterapeutická (rehabilitační) metoda, kdy se na tělo aplikují různě barevné elastické pásky. Pásky jsou vyrobeny z bavlny a jejich váha a tloušťka je srovnatelná s lidskou kůží. Tejp propouští vzduch, vlhkost a je na něm speciálně naneseno vysoce hypoalergenní akrylátové lepidlo. Tyto vlastnosti umožňují několikadenní nošení.

Při aplikaci těchto speciálních tejpů dochází k několika účinkům na lidské tělo. Funkčnost tejpů spočívá především ve zvýšené cirkulaci přímo pod tejpem a následné zvýšení látkové výměny. Výsledkem je např. výrazné zlepšení rozsahu pohybu těla, omezení bolesti a zmenšení otoku. Technika slouží také jako doplňující terapie ke všem rehabilitačním procedurám jako např. masáže, manuální terapie, léčebný tělocvik, elektroléčba, teploléčba, vodoléčba atd.

Účinky kinezio tejpování Účinky kinezio tejpování
Účinky tejpu:
  1. Zlepšení funkce svalů
    Při zranění svalového aparátu dochází k tomu, že sval je poškozen a může vzniknout i prasklina ve svalové buňce. Výstup tekutiny v mezibuněčné oblasti vede ke zvýšení tlaku, čímž jsou drážděny tlakové a bolestivé senzory. Následky jsou výrazné zvýšení napětí, bolest, tuhost, otok. Využití tejpů je také pooperativní, kdy místo hypertonie (zvýšené napětí) nastupuje hypotonie (snížené napětí). Účinky kinezio tejpování V obou případech se mohou svaly podpořit kinezio tejpem. Po aplikaci kinezio tejpu můžeme dosáhnout účinku tonizace (zvýšení napětí) nebo naopak inhibice (snížení napětí) ošetřeného svalu. Tah a správné uložení tejpu je zde rozhodující.
  2. Zlepšení funkce kloubů
    Díky kinezio tejpování je dosaženo optimálního napětí a vzniká rovnováha mezi různými svalovými skupinami, což má pozitivní efekt na funkci kloubu. Stimulací směru pohybu při tejpování se působí na různé funkce kloubů. Aby byla zvětšena pasivní stabilita kloubu, pracuje metoda kinezio tejpování s ligamenty. Tejp je u této techniky 100% natažen. Nejtěžší bod této techniky je omezení směru pohybu v kloubu (například přední instabilita při luxaci ramenního kloubu).
  3. Zmírnění otoků (ochrana proti cirkulačnímu omezení)
    Na poškození buněk reaguje tělo vždy zánětlivou reakcí. Vytéká tekutina a zvyšuje se tlak v postižené oblasti. Toto zduření je expanzivní a na úrovni svalů. Důsledek je často stagnující lymfatická cirkulace –lymfatický otok. Díky vlnovitému uspořádání lepidla na tejpu je tlak na kůži v postižené části redukován. Když se nejprve tejp na protažený sval nanese nenatažený a svalstvo se následně vede zpět do výchozí pozice, zvýší se vlny na kůži. Následek je zvýšení lymfatického transportu v postižené oblasti.
  4. Tlumení bolesti (aktivace endogenního analgetického systému)
    Kinezio tejp je schopný tlumit bolest, důsledkem toho je, že funkce je opět upravena a nastupuje rychlé léčení. Pacient může provádět bez bolesti rychleji fyziologický pohyb.
Nejběžnější indikace a možnosti terapií:
  • bolesti páteře
  • akutní blokády páteře
  • bolesti kloubů, svalů, šlach, vazů
  • poranění kloubů
  • deformity kloubů
  • poranění (natržení a natažení) svalů, šlach, vazů
  • Indikace tejpováníkloubní artrózy, kloubní defekty
  • pohmoždění, zlomeniny žeber
  • migréna
  • hučení, pískání v uších (tinitus)
  • periferní parézy nervů
  • bolesti nervus trigeminus (neuralgie)
  • lymfatické otoky
  • čerstvé a keloidní jizvy
  • hematomy a „ boule“
  • skřípání zubů, dysfunkce čelisti
  • spánková apnoe a chrápání
  • osteoporóza
  • inkontinence
  • menstruační bolesti
  • alergie
  • popáleniny
Kontraindikace:
  • zhoubné neléčitelné nádorové onemocnění
  • akutní zánětlivé a horečnaté stavy
  • hluboká žilní trombóza
  • povrchový zánět žil a trombóza
  • rozsáhlé varixy
  • akutní alergická reakce
  • těžká (neléčitelná) srdeční insuficience
  • některé choroby kůže (mokvavé ekzémy, otevřená poranění, …)
  • těhotenství

Tvary tejpu:

Tvary tejpu

Před nalepením se tejp stříhá do požadovaného tvaru:

• I tvar – používá se nejčastěji při aplikaci na svaly a při lymfatickém tejpování
  • X tvar - využívá se při tejpování svalů přes více kloubů a u alergií
  • Y tvar – aplikujeme na svaly, klouby a při fasciální technice
  • vějířovitý tvar – pracujeme s ním u lymfatického tejpování a u dalších speciálních technik
Sportovní tejp

Sportovní tejp:

Využití kinezio tejpování ve výkonnostním i rekreačním sportu je široké. Dá se použít jak při úrazu, tak také v období rekonvalescence po něm. Navíc dávkovaná a cílená aktivita, trénink a svalová síla mohou vést k léčebným procesům.

Díky použití elastického materiálu může fungovat podpora svalů bez omezení pohybu, což je výhodou oproti známému imobilizujícímu tejpování tuhým tejpem, kde navíc dochází často k nežádoucímu omezení krevní cirkulace.

Terapie Kinezio tejpování není hrazena zdravotními pojišťovnami, ceny aplikací a případná zvýhodnění najdete v ceníku služeb a také v Novinkách.

Akce, Novinky  »

TR-Therapy - Účinné řešení Vaší bolesti, komplexní fyzioterapie - Předvánoční Akce

Selektivní radiofrekvenční terapie - Tecar - nová vysoce účinná terapie ve zvýhodněné zaváděcí ceně 990,-Kč za 1 aplikaci, balíček 4 ošetření se zvýhodněním za 3760,-Kč a 3 aplikace za 2880,-Kč... Jedná se o komplexní aktivní ošetření fyzioterapeutem, včetně aplikace TR-T současně s prováděnou manuální terapií a prvky LTV s masážními technikami ... Pouze do 20.12.2017...Doporučuje také Prof. Pavel Kolář, PT, Ph.D.

Rázová vlna ESWT - "Zimní" zvýhodněná Akce

Nejvýhodnější cena aplikace Rázové vlny v regionu Ostravska - Akce: 440,- Kč za 1 aplikaci.  Nově také léčba halluxů. Nyní nově BTL 5000 - Nejvýkonnější Rázová vlna ESWT

Při současné úhradě balíčku 4 aplikací najednou zvýhodněná Akční cena 1400,-Kč,i se vstupním vyšetřením.  Akce na objednávky jen  do 20.12.2017...  Nevztahuje se na Estetickou Rázovou vlnu X-Wave

Zdravotní a Sportovní Masáže -"Zvýhodněná Akce relax"

Využijte uvolnění těla i mysli a přijďte se oprostit od denní únavy... Příjemná a zajímavá Zimní Akce jen do 20.12.2017, již od 300,- Kč... Účinný program masáží a Tejpování. Zvýhodněné Baňkování - masážHot Stones - Lávové kameny, Dornova metoda, Thajská masáž, Reflexní masáž plosky nohou, Indická masáž hlavy a šíje, Čínská tlaková masáž, Ruční lymfodrenáž.

FRM - Kolagenové injekce MD - Účinná léčba bolesti

Prokázaná účinná metoda - Fyziologická regulační medicína - KOLAGENOVÉ INJEKCE MD...  Terapie a léčba různých typů bolesti, regenerace a hojení tkání, náprava pohybu... Zvýhodněná cena - "Zimní" Akce pro objednávky jen do 20.12.2017. Vynikající výsledky bez vedlejších účinků...Nově i přípravky Guna a Ortho.

"Vánoční Dárkové poukazy", Benefity, Permanentky FKSP

"Vánoční Dárkové poukazy" v zajímavých a zvýhodněných cenách... Možnost vlastní kombinace procedur, platnost poukazů 6 - 12 měsíců... Zajímavý a krásný dárek pro Vaše blízké a přátele v té nejlepší ceně... Příklady a výběr poukazů

Zábaly CO2 - Suché uhličité koupele - zvýhodněná Akce

Nová detoxikační metoda pomocí CO2 vede k regeneraci celého těla. Tato metoda je vhodná pro velmi široké spektrum pacientů a potíží. Nyní můžete objednat do 20.12.2017 - Zimní zvýhodněná cena u balíčku 5 aplikací - jen za 1200,-Kč... Informujte se u našeho lékaře RFM, či u našich fyzioterapeutů...

AKCE nejen pro ženy a sportovce - Lymfodrenáž (ruční)

Připravili jsme pro Vás skvělou Akční nabídku! Účinná Lymfodrenáž - BTL Lymphastim 6000  za zvýhodněné ceny pro všechny věkové skupiny... Zajímavá Akce na objednávky jen do 20. 12. 2017... V akci také masáž Lávovými kameny - Hot Stones a Ruční lymfodrenáž.

Lékařská poradna "Sportovní Medicíny"- sportovní rehabilitace

Lékařská poradna pro sportovce a  služby Sportovní medicíny a Rehabilitace, pod záštitou CZECH SOCIETY OF SPORTS MEDICINE. Široký výběr masáží, LTV a fyzikálních terapií, Kinezio Tejp, TR-Therapy, Laser, Rázová vlna...Individuální přístup a poradenství odborného lékaře a fyzioterapeutů...Rychlá náprava potíží...

Laserová Sprcha - účinná výkonová terapie!

Využijte Laserovou Sprchu také k léčbě "alopecie" a dalších širokých možností této terapie... Ideální v rehabilitační a sportovní medicíně i ortopedii, neurologii a dermatologii...Klouby, vazy, svaly, bolesti, hojení, záněty, otoky, jizvy, stryje... Zvýhodněná  "Zimní" Akce... Platí pro objednávky do 20.12.2017...

Rozšíření Provozní doby Rehabilitace a nové Terapie od 1.4.2016

Upozorňujeme pacienty na rozšíření odpol. provozu NZZ a na nové terapie a vybavení moderními přístroji BTL:

Pondělí až Čtvrtek - rozšířen odpolední provoz do 19,00 hodin

Objednávat se pacienti mohou telefonicky, jak k terapiím a rehabilitaci, tak i ke vstupnímu vyšetření lékařem RFM, kde mohou využít také osobní objednávky přímo v NZZ a našich web stránek... objednání k vyšetření lékařem a k rehabilitaci upřednostňujeme telefonicky - 596811289,  602544939...

Léčiva a Produkty kloubní výživy - "Zvýhodněná Předvánoční Akce"

Kvalitní a účinné produkty kloubní výživy britské firmy Pharma-Future Ltd. s českým zastoupením řady Ortho 3000 a H-Protect Enzyme, Více info najdete i na našem webu: Léčiva a Produkty kloubní výživy, nebo u našeho odborného lékaře RFM, MUDr. Kateřiny Šochové. Zvýhodněné ceny produktů jen do 20.12.2017

Zdravotní péče i pro pojištěnce ZPMV ČR - 211

Od 1.10.2012 jsme kromě dalších ZP také smluvním partnerem ZPMV ČR 211... Můžeme tedy nabídnout plnou zdravotní péči i pojištěncům ZPMV ČR... Smluvní zdravotní Pojišťovny